Hva er STRÅL?
Hva er forskjellen på NMS STRÅL og Spire?
Spire er et digitalt fordelsprogram hvor du kan støtte din hjertesak. NMS har blitt en del av Spire, med sitt eget medlemskap: STRÅL. Du laster altså ned appen Spire, og velger STRÅL som din hjertesak. Da vil du støtte NMS sine prosjekter som bekjemper urettferdighet hver gang du benytter deg av en fordel gjennom Spire. Dette går automatisk så lenge du har registrert bankkortet ditt og/eller bankkontoen din i appen. Du kan til enhver tid se beløpet du har støttet NMS med inne i appen.
Heter appen STRÅL eller Spire?
Appen man laster ned for å bruke STRÅL heter Spire.
Hva er forskjellen på et vanlig NMS medlemskap og STRÅL- medlemskap?
Ved å bli medlem i NMS, får du STRÅL medlemskap med på kjøpet, og omvendt. Du kan betale medlemskapet (kr 295) på www.spireapp.no/o/nms-straal , og da får du tilgang til Spire-appen, samt demokratiske rettigheter i NMS.
Du kan til enhver tid logge inn på www.nms.no/minside for å tilpasse dine valg for hva du vil motta fra oss.
Hva gjør Spire?
Spire styrker økonomien til ideelle organisasjoner og foreninger.
Vi gjør det enkelt å støtte din hjertesak og mer attraktivt for næringslivet å være sponsor av lag og foreninger.
Hvordan blir jeg en spire?
En spire er en som har en hjertesak som du brenner for og ønsker å dele med.
Gå til spireapp.no/bli-medlem for å lese mer og bli en spire.
Se en liten video om hvordan det funker:
Hvor lenge varer et Spire-medlemskap?
Medlemskapet løper fra aktiveringsdagen og har gyldighet i 12 måneder.
Er jeg nødt til å aktivere Spire-medlemskapet for å få tilgang til gode tilbud og samtidig støtte min hjertesak?
For å få se fordeler, samle opp bonus og støtte Hjertesaken din er du nødt til å aktivere medlemskapet ditt. Dette kan du gjøre på spireapp.no eller i Spire-appen.
For å få nytte av medlemskapet må du også registrere kort og/eller kontonummer i Spire-appen. Den kan lastes ned her.
Hva skjer dersom jeg ikke aktiverer Spire-medlemskapet mitt?
Aktiveringskoden til medlemskapet vil være gyldig i 36 måneder fra kjøpstidspunkt.
Om man ikke aktiverer så vil du ikke gi videre støtte til hjertesaken din og du vil heller ikke ta del i fordelsprogrammet og opparbeide Spirebonus.
Hva er Spirebonus?
Spirebonus er faktiske penger som du kan opparbeide deg ved å bruke fordeler og gode tilbud i Spire-appen.
Har du lagt inn ditt kredittkort og/eller betalingskort vil dette gå automatisk når man handler i butikk hos de fordelspartnerne som har fysiske butikker.
Hva kan jeg bruke Spirebonus til?
Spirebonusen kan overføres til egen konto eller til å forlenge ditt Spire-medlemskap ved utløp.
Vi jobber kontinuerlig med nye ting man kan benytte Spirebonus til. 😉
Hvordan vet jeg hvor jeg kan handle og få bonus?
I Spire-appen vil du se en liste over spirefordeler. Her vil du se de ulike fordelspartnerne, hva de tilbyr, hva du får og hva hjertesaken din får.
Hvor ser jeg Spirebonusen min?
Inne på Bonus-fanen i Spire-appen vil du se hvor mye spirebonus du har, og hvor mye du har støttet din hjertesak.
Kan jeg kjøpe flere medlemskap i /som gave til andre?
Ja, det kan du! Når du trykker på Bli Medlem kan du velge alternativet “kjøp til noen andre”. Du kan kjøpe så mange du vil.
Er det aldersgrense for å bli medlem?
Bruker må være 15 år for å delta i fordelsprogrammet.
LES OGSÅ: STRÅL – for en rettferdig verden
Hva skjer med mine personopplysninger?
Alle personopplysninger bli lagret i henhold til reglene i personvernforordringen. Du kan lese mer på våre sider om personvern og vilkår.
Kan jeg angre på kjøpet mitt?
Ja, ved kjøp av varer og tjenester på internett har man angrerett. Det gjelder selvsagt hos oss også. Etter kjøp av medlemskap vil du motta en bekreftelsesmail hvor det ligger vedlagt et angrerettskjema.
Hva skjer hvis jeg får flere medlemskap i gave?
Et Spire-medlemskap varer i 12 måneder fra aktiveringsdato. Hvis samme bruker får flere medlemskap utvides varigheten på medlemskapet tilsvarende. Det vil si at dersom du får to Spire-medlemskap i gave gjelder medlemskapet i 24 måneder.
Kan jeg være en Spire hos flere ideelle organisasjoner?
Ja! Vi vet at mange har store hjerter hvor det også er plass til mer enn én hjertesak. Spire vil løpende lansere flere ideelle organisasjoner som du også kan støtte. Se spireapp.no/bli-medlem
Hvordan endrer jeg min registrerte informasjon?
Dette kan du gjøre under din profil i Spire-appen. Du finner dette ved å trykke på profil-ikonet oppe til høyre.
Får jeg prisavslag når jeg handler i en butikk som er fordelspartner?
Det er den enkelte fordelspartner som selv legger inn sine spirefordeler. Det betyr at man hos noen fordelspartnere kan ha kontantrabatter eller tilsvarende mens hos andre vil man opptjene spirebonus som blir overført i etterkant av ditt kjøp. Felles for alle spirefordeler er at det alltid går noe til deg som kunde og noe til din hjertesak.
Alle transaksjoner blir registrert på din Spire-app slik at du alltid har oversikt over hvor mye du har bidratt til din hjertesak og din egen oppsparte Spirebonus.
Hvor mye av totalbeløpet på kr. 295 går til administrasjon?
Hele 185,- går til din hjertesak, og 50,- går til deg selv som en sparestart på Spirebonus. 60,- går til Spire som plattformkostnad for å dekke Spires kostnader ved å drifte og utvikle spireplattformen for ideelle organisasjoner.
Det er ingen kostnader knyttet til deltakelse for ideelle organisasjoner eller idrettslag på spireplattformen.
Hvordan kan en bedrift/butikk bli fordelspartner?
Ved å bli Fordelspartner på Spire-plattformen får din bedrift tilgang til nye privatkunder via de ideelle organisasjonene som bruker Spire. Dette er sluttkunder som ønsker å støtte sine hjertesaker ved å være lojale mot organisasjonens fordelspartnere samtidig som de selv får gode tilbud.
Kostnaden for å være Fordelspartner er knyttet til honorar for gjennomførte salg eller aktiviteter og dere bestemmer selv hva denne prosentsatsen/provisjonen for et salg skal være.
Sjekk ut: spireapp.no/bli-fordelspartner/.