Gi en gave
Meny
Foto: Privat Last ned

Jeed deler tro i Thailand: Slik møtte hun Jesus

– Som liten jente hadde jeg en stor bekymring: Hvordan kunne jeg klare å fortjene en billett til himmelen?

Mitt navn er Prakaikaew Phochan, men alle kaller meg Jeed. Jeg vokste opp i Thailand. Som barn hadde jeg mange spørsmål. Hvordan kom jeg til jorda? Hva skulle jeg gjøre her? Hvor skulle jeg etter døden? Jeg var spesielt redd for hva som ville skje da. Hvordan komme til himmelen? Familien min var buddhister, og jeg lærte at hvordan jeg får det etter døden avhenger av hva jeg gjør mens jeg lever.

BODDE I TEMPELET

Jeg var derfor ofte med besteforeldrene mine til tempelet for å gi mat til munkene. I skoleferiene ble jeg kledd opp i hvite klær og bodde i tempelet i to uker. Hver dag måtte vi stå opp klokken tre om morgenen og gjøre våre plikter.

Jeg syntes ikke det var lett og satt ofte for meg selv og tenkte at himmelen var uoppnåelig for meg.

FIKK HØRE EVANGELIET

En dag spurte en venninne om jeg ville være med i «tempelet». Det var egentlig kirken hun mente, men siden vi bruker samme ord for tempel og kirke trodde jeg det var et tempel jeg skulle
besøke.

I kirken sang de sanger jeg aldri hadde hørt før, men de traff meg i hjertet. En av sangene handlet om å lengte etter Gud, slik en hjort lengter etter vann.

Jeg forstod lite av teksten, men tårene mine begynte å trille. Det var godt å høre på sangene og kjenne felleskapet. Så ble jeg tatt imot og ønsket velkommen. Jeg fikk høre evangeliet for første gang med disse ordene:

«For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» Johannes 3, 16.

TOK IMOT JESUS

Jeg tok imot Jesus som min frelser etter å ha hørt strofen «den som tror på Ham, skal få evig liv».

– Men holder det bare å tro på Jesus?, spurte jeg min venninne. Hvis det holdt, ville jeg tro på Ham. Den dagen tok jeg imot Jesus. Jeg husker godt hvor lykkelig jeg var over å ha blitt kjent med Jesus.

Jeg løp hjem og fortalte det jeg hadde hørt. Min søster tok imot Jesus dagen etter. I over ett år ba vi to for resten av familien. Til slutt tok også mamma og pappa og broren vår imot Jesus.

Hvis ingen hadde fortalt meg om Jesus, hadde jeg ikke blitt kjent med Ham. Mange i Thailand vet ikke hvem Jesus er.

Det haster med å fortelle dem det slik at de også kan bli frelst!

Jeg er glad for at jeg nå skal få være misjonær for NMS i Thailand og dele med andre den store gaven jeg har fått.

LES OGSÅ: Thailand-misjonær Jeeds helt spesielle vennskap

Vil du, sammen med Jeed, dele troen på Jesus med mennesker i Thailand?

Akkurat nå er det noen som lengter etter nåde, kjærlighet og fellesskap

VIPPS til nr 646608

Kontonummer 8220 02 85057

Jeg vil gi en gave til arbeidet i Thailand

Jeg ønsker å gi et:
Engangsbeløp
Månedlig beløp
til NMS sitt arbeid i Thailand
Expand Lukk Søk Meny Mer Expand Arrow Facebook Twitter Instagram Youtube Vimeo Email Tro Kjærlighet Kjærlighet Håp Håp