Firehundre og femti tusen visninger

I november var NMS en av 11 organisasjoner som var med på å lansere Giving Tuesday i Norge. Det har vi fått mye igjen for.
Tilbake

28. november ble Giving Tuesday markert med en fem timer lang sending på YouTube og Facebook. Fra venstre: Stina Neergård (Fundraiser kampanje NMS), Nellie Krokstad (YouTuber), Christopher Mathisen (YouTuber), Kristine Bremnes (YouTuber), Ellen Aabol (YouTuber), Margrethe Reve Brandsæter (Thailand-misjonær) og Øyvind Ulland Eriksen (leder for Giverrekruttering). Karin Winnem Andreassen (YouTuber) var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Giving Tuesday oppstod i USA som en motreaksjon mot  Black Friday. Dagen markeres som en dag med fokus på giverglede. I Norge ønsker vi å bruke konseptet som en anledning til å nå ungdom og unge voksne. Derfor ble det inngått samarbeid med Nordic Screens, som er et nettverk av YouTubere.

Stor suksess med antall visninger
Fem YouTubere samarbeidet med oss i NMS og de ble sendt til Thailand sammen med misjonær Margrethe Reve Brandsæter. Der fikk de oppleve vårt arbeid i slummen i Bangkok. Til sammen produserte de 28 filmer på YouTube. Vi er veldig imponert over hvor mye og hvor ofte videoene om NMS er blitt sett. Totalt ble det over 600 000 videovisninger knyttet til Giving Tuesday 2017 i Norge på YouTube, og av disse var mer enn 450 000 videovisninger fra vårt arbeid i Thailand.

– Vi har med dette fått en unik sjanse til å presentere oss selv og arbeidet vårt for tusenvis av nye, unge mennesker, sier Øyvind Ulland Eriksen som er leder for giverrekruttering i NMS.

Dette vil vokse
YouTuberne våre oppfordret sine følgere til å gi penger til NMS i anledning Giving Tuesday. Vi har også selv hatt kampanje-innhold på sosiale medier knyttet til dette. Resultatene av innsamlingen er ikke like strålende som gjennomslaget i antall visninger, men NMS er blant organisasjonene som har fått best resultater også når det gjelder innsamlet beløp. De som støttet Giving Tuesday har blant annet bidratt til at vi har nådd innsamlingsmålet for utbygging av en ny avdeling på Lovsangshjemmet. Det synes vi er flott!

– Det tar tid å bygge opp nye konsepter og nye kanaler, og vi tror at Giving Tuesday vil vokse seg større og større i årene som kommer, sier Øyvind. – Nå har vi hatt en god start og vi vil jobbe for å gjøre det enda bedre de neste årene, om vi får mulighet til det.

Expand Lukk Søk Meny Mer Facebook Twitter Instagram Youtube Vimeo Tro Kjærlighet Kjærlighet Håp Håp